Çubuk – Karagöl Gezisi

Eylül 2010

Pazar sabahı havanın açıklığını da fırsat bilerek, yazdan kalma son günleri değerlendirmek istedik. Kısa bir hazırlıktan sonra rotamızı Ankara’nın Çubuk ilçesi yakınlarında bulunan Karagöl olarak belirledik. Bir krater gölü olan Karagöl Ankara merkeze 70 km uzaklıkta.

Gün boyunca izlediğimiz rota yaklaşık aşağıdaki gibi.

Karagöl Rota

1 saatlik yoldan sonra gölün kenarındayız.

Ankara Civarında Karagöl

Göl etrafını tümüyle dolaşan bir patika ve bu ufak yol üzerinde piknik yapmak için ahşap masalar bulunmakta. Patikanın başında ilk fotoğrafımızı çektik 🙂

Karagöl Patika

Haritadan gördüğümüz ama hiç bilmediğimiz tepenin ardındaki diğer göle gitmek üzere yola çıktık. Amacımız yolu takip ederek göle ulaşmaktı. Yukarılara doğru çıktıkça sonbaharın tüm renkleriyle doğaya hakim olduğunu gördük.

Sonbahar fotoğrafları

Az ileride manzarının tadını çıkarmak ve bir kaç fotoğraf çekmek için sağımızdaki kayalıklara çıktık. Manzara görülmeye değerdi.

Çubuk Civarı Karagöl Yolu

Sonbahar Fotoğrafı

Arada kendimizi de çekmeyi ihmal etmedik 🙂

Şener Dağaşan

Arkamızda kalan rengarenk orman Karagöl’ü görünmez kılmıştı.

Karagöl'de sonbahar

Çekimlerimizi yaptıktan sonra yola dönüp kuzeye doğru yürüyüşümüze devam ettik. Yamaçlara güneş gelmediği için  hava sıcaklığı biraz düşmüştü. Yer yer buzlanmalar vardı. Buna rağmen traktörle gelen amca soğuğa hiç aldırış etmiyordu.

Ormancı Traktör

Zorlu bir yürüyüşten sonra gölün kenarında bizi güneşli ve açık bir hava bekliyordu. Buzlarımız çözülmüştü.

çubuk civarı göl

Uzun zamandır merak ettiğimiz bir yeri keşfetmiş olmanın sevinci yüzümüzden belli oluyordu. Beklediğimizden daha güzel olan bu gölet, etrafı açık, piknik ve kamp yapmaya elverişli bir arazinin ortasındaydı.

Karagöl etrafındaki gölet

Çubuk Civarında göl

Gölün çevresi Ankara ve civarında yaşayanların off-road, kampçılık, trekking, balık avı gibi faaliyetleri için alternatif bir mekan.

Off-road , trekking, kamp, balık avı

Dönüş rotamızda ise yolu izlemek yerine ormanın içinden geçerek  Karagöl’e ulaşmayı tercih ettik. Ormanın çok sık olması nedeniyle zaman zaman zorluklar yaşadık. Boylu çalıların içinden geçmek zorunda kaldık. Bu durum bizde ufak tefek çiziklere neden oldu 🙂

Karagöl Sonbahar

Sonbahar dökülen yapraklar Sonbahar Ağaç

Karagöl Sonbahar Ağaçları

Manzara eşliğinde çay molası…

Şener Dağaşan

Çalıları ve kayalıkları aştıktan sonra epey vakit geçmişti. Hava kararmadan son bir hatıra fotoğrafı  daha çekip gezimizi az ilerdeki başlangıç noktasında sonlandırdık.

Zaman ayırıp yazımızı okuduğunuz için teşekkür ederiz. Bir sonraki gezi hikayesinde buluşmak üzere…

Manzara ve Sonbahar

Son Aramalar

karagöl ankara, çubuk karagöl, ankara karagöl, karagöl çubuk, çubuk karagöl efsanesi, , karagl, ankara çubuk karagöl, ankara karagöl arası kaç km, ankara çevresinde gezilecek yerler, ankara karagöl kaç km, karagöl, ankara çubuk karagöl kaç km, çubuk karagöl kaç km, karagöl ankara kaç km, çubuk karagöl piknik alanı, ankara çubuk kaç km, ankara çevresi gezilecek yerler, ankara kara göl, ankara , çubuk karagöl hikayesi, çubuk karagöl resimleri, çubuk gezilecek yerler, kara göl ankara, çubuk karagöl balık avı

7 üzerine düşünceler “Çubuk – Karagöl Gezisi

1. Assolist

Sonbaharın renklerinin Ankara civarında böylesine yaşanabildiğine şaşırmadım değil:) Nice eğlenceli-maceralı geziler diliyoruz. Tabi ki bu gezilerin paylaşımlarını da merakla bekliyoruz…

2. huseyin

Gerçekten güzel bir gezi olmuş.ben de çevredeki köylerden birindenm. böyle güzel yerin başkaları tarafından gezilip görülmesi çok sevindirici bizim için.ankarada pek eşine rastlanmıcak yer diyebilirim.

3. Zuhal USANMAZ

Yarın Karagöl’e gideceğiz.Gitmeden önce ,nasıl, değer mi diye araştırayım dedim.Sizin muhteşem fotoğraflarınızı ve yorumlarınızı görünce çok beğendim.Harika bir manzara…Size çok teşekkür ederim…

4. hakankasli

hiç gölü görmedik gitmedik gelmedik , gözüm kapalı nokta atışı bildiğim göl , merkeze çok uzak , yazın o sıcağında efil efil eser serindir , daha ne yapalım , corona salgını var , gitmeyin gelmeyin mi diyelim , ankara büyük şehir belediyesi irezilolmuş mu diyelim , davul bile dengi dengine çalar , hep gittim hiç üzülmedim , günde 180 km yol gidecekleri bekleeriz , gtözü yiyen varsa gelsin mi diyelim , yarın sabah gene gidecez , ordayım gelin ve görün , soğuk orman havasını alın , kapısından çıkışına , hep gittiğim , insan gibi karşılandığım gölü görün , sonra dönün şeriat gibi ne krşılaır , benmiyim sizmi gene konuşun , yarıın sabah ordayım , gelin konuşalım